Pred nama je treći i posljednji dio Kopenhaške trilogije. Nakon pjesničkog proboja, Tove piše roman koji oduševljava književnu javnost. Ovjenčana je lovorikama i sva su joj vrata odjednom otvorena. Međutim, u privatnom životu, rastrgana je između snažnog poriva za materinstvom i udobne sigurnosti u braku s puno starijim kulturnim uglednikom. Kao uvijek, ona odluke donosi brzo, ne želi čekati, i upušta se u novu vezu u kojoj ostvaruje puninu obiteljskog života. Čini se da je sve posloženo upravo kako treba – karijera, materijalni status, osobna sreća. Ali…
I upravo ovo „ali“ čitavu tu pastoralnu sliku okreće naglavce i Tove se na najružniji način suočava sa svojim unutrašnjim demonima. Nakon neopreznog eksperimentiranja s opijatima dovodi se u stanje ovisnosti s kojom će, nakon mučne i grčevite borbe, izići na kraj… Ili možda neće..?
Tove Ditlevsen nas još jedanput zadivljuje svojim elegantnim stilom, iskrenošću i snagom pronicanja u najskrivenije kutke intime.
"U vremenu koje slavi Elenu Ferrante, tegobne sudbine radničkih djevojčica iz "Napuljske tetralogije" i beskompromisni prikaz "loše majke" u Mračnoj kćeri, Tove Ditlevsen je osvježenje sasvim druge vrste: njezina je proza bez poze; bez utjehe odmaka u fikciju. Ditlevsen uistinu prakticira radikalnu iskrenost, piše o onome što je živjela, i to prije šezdeset godina. Sama je sebi tema, ali koji pisac nije? Lako je postati ekstatičan oko Tove Ditlevsen, još lakše duboko uznemiren. (...) Ditlevsen ne ostavlja prostor za moraliziranje, nema se što moralizirati nad nekim tko sve prizna. Ako nas ičemu uči njezina proza, onda nas uči tome da su ljudi kompleksna stvorenja, žene osobito, a da je feminističko oslobađanje ponekad (sebi) priznati sve najgore (o sebi). Čitatelj, paradoksalno, nije zgrožen nad time što je činila djeci, uglavnom je zgrožen time što je činila sebi, ali Tove je, možda više od svega, bila i ostala dijete koje žudi za ljubavlju majke. (...) - Tanja Tolić, Jutarnji list, 22. veljače 2022. INTEGRALNI TEKST PROČITAJTE OVDJE.
„Autoričino nemilosrdno samopropitkivanje čitatelji će smatrati šokantnim i vrijednim divljenja." – Booklist
„Lijepo napisana kronika za marginalizirane." – Patti Smith